Yrittäjyys
Kasvu pakotti tarkastelemaan itseäni yrittäjänä
Jos yritys haluaa menestyä uusilla paikkakunnilla, on rekrytoinneissa onnistuminen kriittisen tärkeää, kirjoittaa Lämpökarelian Jari Könönen.
Vuosi paketissa – seuraavalta toivotaan läpimurtoa ja isompaa vaihdetta
Neljän yrityksen vetäjät niputtavat yhteen menneen vuoden ja odotukset tulevalle.
Black Friday lähestyy – kuinka myyntiryntäyksistä saa kaiken irti?
Erilaiset sesonkipäivät houkuttelevat tekemään huipputarjouksia. Yritysten on tunnistettava, milloin niihin kannattaa lähteä mukaan.
Päätös pistää paukut verkkoon kannatti – tuo 80 prosenttia myynnistä
Lastenvaatevalmistaja Gugguu luottaa verkkokaupan lisäksi pop-up-tapahtumiin, sillä ne vahvistavat asiakaskuntaa ja brändiä.
Palvelun kehittäminen vaatii sisua ‒ varaudu muuttamaan kaikki
Alkuperäistä visiota ei saa unohtaa, vaikka vastaan tulisi minkälaisia yllätyksiä, sanoo hyvinvointipalvelu Heltiä kehittävä Heiman Khalil.
Palkkasin puolisoni ja se pelasti paljon
Kun ulkopuolisen palkkaaminen on riski, oma puoliso voi olla juuri tarvittava luottopelaaja, kirjoittaa VJ Maa-aineksen Ville Sainio.
Yrittäjä iski oikeaan aikaan: Vegaanikebab syntyi puolivahingossa
Siva Parlar uskoo, että kebabilla riittää kysyntää ympäri Eurooppaa.
Hyppy peliyrittäjiksi vei kaverukset todella kiviselle tielle
SyraWisen perustajat Jussi Rautio ja Markus Syrjänen tukevat toisiaan vaikeina hetkinä. Nyt yritys käy kiinnostavia neuvotteluja.
Lukioaikainen haave toteutui: Veljekset kasvattavat nyt yhteistä yritystä
Henri, Lari ja Janne Karjula yhdistivät osaamisensa. Yhteinen yrittäjyys vaatii selkeitä rooleja ja avointa keskustelua.
Erilainen polku: Yliopistosta ponnisti yritys, joka on harvinaisuus koko maailmassa
Taideteosten aitoutta tutkiva Recenart valloittaa uutta markkinaa. Yritystä edelsi parin vuoden tutkimushanke.
Yrittäjyys ei ole vain haasteita – näistä onnistumisista yrittäjät iloitsevat
Yrittäjät Merja Satulehto, Aki Vänni ja Jukka Kangasniemi kertovat, missä he ovat onnistuneet.
Yrittäjä teki ison jalkatyön – pelkkä hinnalla kilpaileminen ei enää toimi
Puhelinhuoltofirma iTapsan liikevaihdosta 10 prosenttia menee markkinointiin. Yrittäjä uskoo hyvän palvelun voimaan.
Rohkea ehdotus hurmasi rallipomot – näin syntyi miljoonadiili
High Peak Finlandin Sami Eljaalan mielestä kumppanuutta ei kannata tavoitella hinnalla millä hyvänsä.
Kasvusuunnitelma vaihtui lennosta – yrittäjä mietti perusasiat uusiksi
Siivousyrittäjä oli aikeissa palkata työntekijän, kunnes käsitti, ettei se ole ainoa tapa viedä yritystä eteenpäin.
Somepäivitys räjäytti pankin: Kysyntä kasvoi yhdessä yössä
Kynttilöiden valmistaminen pitää Annina Rosenströmin kiireisenä. Tuotteiden herättämä kiinnostus yllätti.
Yrittäjä laski: Suomalainen selvästi ruotsalaista kollegaansa kalliimpi
Corrotechin työntekijöiden sivukulut ovat länsinaapurissa jopa 20 prosenttia Suomea pienemmät.
Ginibuumi jyllää: Uusin tulokas Lontooseen
Kalevala Giniä valmistava Northern Lights Spirits ponnistaa kansainvälisille markkinoille Kiteeltä. Iso-Britannian markkinoille matkaa 12 000 pulloa giniä.
Maailmanvalloitus tähtäimessä: ”Rahaa on palanut muttei turhaan”
Kuvataiteilija Rauli Mårdin mielestä taiteilijuus on yhtä lailla yrittäjyyttä. On mietittävä, mikä myy.
Yrittäjä näki markkinaraon – nostaa tubettajia mainoskasvoiksi
Töttöröö Network auttaa mainostajia hyödyntämään YouTube-yleisöjä.
Yrittäjä nousi miljoonien tuntemaksi vain muutamassa kuukaudessa
Konepajamies Lauri Vuohensillasta tuli YouTube-tähti. Hydraulic Press Channelilla on yli 1,6 miljoonaa tilaajaa.
Olut ja lähiruoka myyvät – näin pienpanimo pääsi marketteihin
Kanavan Panimo sai oluet ravintoloihin, Alkoon ja kauppoihin. Kauppias kertoo, mitä edellyttää tuottajilta.
Perheyrityksen menestystarina: 98 % talven asiakkaista ulkomailta
Lappilaisyritys on rakentanut vahvat suhteet kansainvälisiin matkanjärjestäjiin.
Kivijalka taistelee – miten markkinoida yhdessä?
Pienyrittäjät houkuttelevat asiakkaita palvelujen pariin yhteistapahtumin.
Kädentaidot hukassa – mikä avuksi?
Monelle nuorelle asentajaharjoittelijalle puukko on uusi tuttavuus, kirjoittaa Amplitin Jussi Kuusela.
Suomalaisyrittäjä ponnistaa luksuksella maailmalle
Suomen markkinat ovat Biancanevelle liian pienet. Kasvua on haettava ulkomailta.
Kesä helli ravintoloita ja hotelleja – Miljardin investoinnit käynnissä
Ravintoloista 70 prosenttia ja majoitusliikkeistä 80 prosenttia ilmoitti myynnin kasvamisesta.
Näillä aloilla vaivaa työntekijäpula – esimiehistä kova kysyntä
Opiskelupaikat ovat useilla aloilla ongelma. Niitä on joko liian vähän tai alalle ei hakeudu riittävästi ihmisiä.
Suomalaisyrityksen keksintö: Taistelee bakteereja vastaan ledeillä
Led Suutari haluaa tarjota helppokäyttöisiä desinfiointiratkaisuja terveydenhuollon ja muidenkin alojen käyttöön.
Lakutehtailija kyllästyi byrokratiaan – Perusti oman valtion
Kouvolan Lakritsin uusin markkinointitempaus tähtää isoon tavoitteeseen: brändin arvo satakertaiseksi.
Tämä on karu todellisuus yritysten nettisivuista
Myyntikuiskaaja Pasi Rautio antaa vinkit, miten yrittäjien pitää kehittää markkinointia ja myyntiä.