Yrittäjän osaaminen
Yrittäjä, olisiko aika nostaa hintoja? Kipuraja selviää kokeilemalla
Hintojen nostaminen ei ole helppoa, mutta sitä pitää tehdä silti. Kulut kasvavat kuitenkin aina.
Yrittäjä, tiedätkö mitä asiakaskokemus tarkoittaa? Katso koulutus
Hyvä asiakaskokemus ohjaa parhaimmillaan ostokäyttäytymistä ja sitouttaa asiakasta.
Me-henki tuo lisää työtarjouksia
Suomalaisten yrittäjien pitäisi ratkoa rohkeasti ongelmia, sillä se lisää työn arvostusta, kirjoittaa Stream Industriesin Lauri Kröger.
Mistä syntyy hyvä asiakaskokemus?
Ajanhallinnan puute on suurin tekosyy laiminlyödä asiakassuhde.
Kuinka käy kivijalalle? Uusi palvelu ratkoo ongelmaa verkossa
Hyvä asiakaspalvelu on kivijalkaliikkeen valtti, mutta ilman verkkokauppaa voi olla vaikea selvitä.
Jos voit auttaa, tee se
Moni haluaa auttaa sellaista, joka ajaa muutakin kuin vain omaa etuaan, kirjoittaa I’m Bluen Ida Salo.
Ajatteletko aina asiakkaan parasta? Joskus se voi tarkoittaa vähemmän myyntiä
Jake Ihalainen haluaa ratkaista asiakkaan ongelman parhaalla mahdollisella tavalla. Toisinaan töitä ohjataan myös kilpailijoille.
Aasia kouli viinigurun verkostoitumaan: Yrittäjien on puhallettava yhteen hiileen
Timo Jokinen oli vuosikymmeniä yrittäjänä maailmalla. Nyt hän luotsaa viinibistroa Tampereella.
Mentori auttoi yritykseni oikeille raiteille
Olen oppinut hyväksymään oman rajallisuuteni. Kaikkea ei tarvitse osata itse, kirjoittaa Naantalin Kuntokeskuksen Sanna Pennanen.
Kotipizzan Tervanen kouluttaa yrittäjiä: Älä myy alihintaan – Katso koulutus
Uusimmassa Y-Koulussa puhutaan hinnoittelusta. Mikä hinnoittelumalli sopii parhaiten yrityksellesi?
Rutiini sokaisee vaaroilta – miten työtapaturmat vältetään?
Työpaikoilla tapahtuu yli 100 000 onnettomuutta vuodessa. Niitä kitketään arjen teoilla.
Ovatko toiset yrittäjät sinulle vihollisia vai kumppaneita?
Hyvät kumppanuudet auttavat varmistamaan, että asiakas on tyytyväinen, kirjoittaa Mittasähkön Simo Kosunen.
Tilitoimiston vaihtaminen on harvinaista
Tietyissä tilanteissa tilitoimiston vaihtaminen on välttämätöntä, kirjoittaa Taloushallintoliiton Eeva Lyytinen.
Mistä syntyy hyvä asiakaskokemus? Muuttofirma hakee omaa paikkaansa markkinoilta
Hyvä asiakaskokemus voi syntyä pienistäkin asioista. Työntekijöiden täytyy sisäistää yrityksen arvot.
Onko asenteesi kunnossa? Jokainen vakava työtapaturma on liikaa
Kaikilla on moraalinen vastuu huolehtia omasta ja työkaverin turvallisuudesta, kirjoittaa RTA-Yhtiöiden Nina Lindström.
Monta yritystä päällekkäin: Näin sujuu useamman bisneksen pyörittäminen
Tiina ja Heikki Lehmuskoski pyörittävät neljää yritystä yhtä aikaa. Jokaiselle yritykselle on paikkansa.
Yrittäjäksi uudelle alalle: Liikeidea kumpusi puhjenneesta renkaasta
Vapaus Bikes Finlandin Mikko Ampujan liikeidea on mullistaa suomalainen työmatkapyöräily.
Muutkin mokaa – ja se on harvoin kohtalokasta
Kaikki ei mene aina putkeen, mutta sen takia on turha valvoa öitä, kirjoittaa Maskun Talotekniikkatiimin Mika Nikula.
Uusi yrittäjä jää helposti liian nopeasti yksin
Pienikin lisäpotku voisi auttaa yrittäjiä pärjäämään ensimmäisinä vuosina, kirjoittaa Suomen Uusyrityskeskukset ry:n Jari Jokilampi.
Kaksi yritystä ja palkkatyö oli lopulta liikaa – päivä sohvalla on silti yrittäjä Maria Leivolle kauhistus
Maria Leivo on kahden hyvin erilaisen yrityksen toimitusjohtaja. Hän ennemmin kokeilee ja tekee kuin suunnittelee tarkasti.
Taiteilija otti uuden kulman yrittäjyyteen – opettelee vetävää hissipuhetta
Tero Annanolli jätti opetustyöt ja ryhtyi toteuttamaan liikeideaansa taiteilijan uransa rinnalla.
Kiireessä on vaikea tehdä priimaa
Työnantajana saa olla tyytyväinen henkilökuntaan, joka joustaa jopa pyytämättä, kirjoittaa Vehmasputken Jyrki Vehmaskangas.
Yrittäjän tärkeät opit kuolemanlaaksosta: Oppirahat eivät ole pikkujuttu
Ola Sundell ajattelee nyt, ettei uskaltanut tehdä ensimmäisinä vuosina riittävän isoja muutoksia.
Kilpailu kuluttajien huomiosta ei pelota – virtuaalipuisto löysi paikkansa kauppakeskuksista
Virtuaalitodellisuuden markkinat kasvavat. Pikseli Arcaden perustaja haistoi markkinaraon.
Mentori sparraa mutta yrittäjällä on vastuu päätöksistä
Ari Hokkanen on saanut yrityskummiltaan kaipaamaansa ulkopuolista näkemystä liiketoiminnan haasteisiin.
Milloin tuotteelle pitää antaa palautusoikeus? 8 kysymystä ja vastausta
Tyypilliset kompastuskivet liittyvät alennus- ja mittatilaustuotteiden palautusoikeuteen. Niistä yrittäjät kysyvät toistuvasti.
Unelmien hotelli sai pariskunnan jättämään kaiken vanhan – ”Hakkasimme päätä seinään”
Alkuperäiset suunnitelmat toteutuvat harvoin sellaisenaan. Kun Paula ja Harri Paltilan hotellihanke jumitti, piti sen kylkeen keksiä muuta.
Teetkö töitä asiakkaalle vai asiakkaan kanssa?
Asiakasta pitää oppia lukemaan tarkasti, jotta saa kiinni odotuksista ja toiveista, kirjoittaa NordicEdun Linda Kokkonen.
Järkevä riskienhallinta vei yli kuolemanlaakson
Sivutoimisena aloittaminen oli Uula-Matti Laitiselle riittävän riskitön tapa ryhtyä yrittäjäksi.
Haave omasta parturiliikkeestä toteutui – hinnoittelu herättänyt keskustelua
Parturiliike BGD Barbers pyörii irakilais-suomalaisella yhteistyöllä.